Monday, July 13, 2009

Owen serasi di United


LONDON - Mungkin situasi ini sesuatu yang tidak pernah difikirkan oleh peminat bola sepak England, namun itulah yang berlaku di hadapan mata mereka.

Michael Owen yang pernah menjadi pemain kesayangan Liverpool, kini menjalani latihan dengan menyarung jersi Manchester United di samping Ryan Giggs, Wayne Rooney, Rio Ferdinand dan rakan-rakan lain.

Penyerang England itu yang memakai jersi No. 15, dilihat cepat menyesuaikan diri dengan gelak tawa bersama rakan sepasukannya yang baru dalam sesi latihan di Carrington kelmarin sele- pas tiba di kelab tersebut secara percuma.
Pengurus The Red Devils, Alex Ferguson percaya, Owen mampu menjadi wira Old Trafford selepas menyaksikan respon penyerang berusia 29 tahun itu pada sesi latihan pertamanya minggu ini.

"Tidak diragui lagi dia mampu mengembalikan semula sentuhan jaringannya bersama kami. Dia masih belum hilang sentuhan jaringannya," kata pengurus United itu.
"Walaupun mengalami beberapa kecederaan di Newcastle, dia berjaya mengekalkan purata jaringannya dalam setiap perlawanan sepanjang kariernya.

"Saya sangat berpuas hati dengan cara dia berlatih. Dia berusaha dengan keras tetapi perkara paling utama ialah dia turun berlatih dengan ceria. Dia memang gembira di atas padang."
Owen akan menyertai penerbangan United dalam siri jelajah pramusim mereka ke Asia.
Kesemua pemain skuad itu akan turut menyertai jelajah tersebut termasuk Wayne Rooney, Ferdinand dan Nemanja Vidic yang diberi cuti lebih lama selepas selesai tugasan antarabangsa bersama negara masing-masing.

No comments:

Para Pengunjung

free hit counter
Get a free hit counter here.

About Me

Seorang hambaMu yang mendamba kasihMu

Komen terkini